** עקב עליית מפלס הכינרת, חלו שינויים רבים בתוואי שביל סובב כינרת, חשוב ביותר להתעדכן באתר במקטעי השביל לפני היציאה לשטח.

שביל סובב כינרת הוא מסלול הליכה באורך 65 ק"מ המקיף את הכינרת כולה. השביל התחיל את דרכו על מנת ליצור מסלול טיול אטרקטיבי ולמנוע את המצב המעוות שבו חופי הכינרת והשטחים הציבוריים סביב הכינרת סגורים בפני הציבור בגדרות ובמכשולים.

הפרויקט החל ביוזמת החברה להגנת הטבע בשנת 2003. בשנת 2008 השביל הוגדר בחוק ובהצעת ההחלטה נכתב כך:

סימון סובב כינרת

"לקדם תכנון והקמה של שביל סובב כינרת, בתוואי הצמוד ככל הניתן לקו האדום העליון של האגם, אשר יסייע לטיפוח ולשמירה על ערכי הטבע, הנוף והמורשת, לקידום התיירות והטיילות, ולשיפור הנגישות לבעלי מוגבלויות – כיוזמה המביאה את זכות הציבור לנגישות אל ולאורך חופי האגם לכלל מימוש. "

עם גיבוש החוק המשימה הועברה לאיגוד ערים כינרת.
מאחר ושביל סובב כינרת הוגדר בחוק והתפתח בגלל המודעות הגדולה של הציבור לזכויותיו בכינרת, השביל מתחילתו הוא שביל המתקיים בעזרת הציבור, מידי שנה מגיעים לחופי הכינרת אלפי מתנדבים מקבוצות מגוונות בישראל על מנת לקיים, לפרוץ, לפתח, לתחזק ולפתח את שביל סובב כינרת.
היום ניתן לצעוד קילומטרים רבים על שביל סובב כינרת, אך בשל עליית המפלס, תוואי השביל השתנה והוא מקוטע, לכן, חשוב להתעדכן באתר במקטעים השונים.
אתם מוזמנים לצאת לכינרת ולהחליט באיזה צורה לטייל. בהקפה אתגרית של 3-4 ימים, בטיול משפחות באחד המסלולים הקצרים, או בבחירה של מקטע על פי העדפה אישית.

גלילה לראש העמוד